ODS na nedostatky v komunikaci a koordinaci v souvislosti s opravou Barrandovského mostu upozorňuje už mnoho měsíců. „O tom, že se bude most rekonstruovat, se ví čtyři roky, s městskými částmi se začalo jednat po jejich výzvě až v březnu. Například starosta Radotína nebyl oslovený ještě vůbec. Jsem starostou 20 let, ale toto jsem ještě nezažil,“ popisuje situaci starosta Prahy 13 a dopravní expert ODS David Vodrážka a dodává: „Za největší chybu považuji, že jsou dopravní omezení kvůli opravám i na menších objízdných trasách, případně je jejich průjezdnost omezená špatně udělanými cyklopruhy či tramvajovými ostrůvky. Je rozkopané Břežanské údolí, Radotín, přejezd ve Velké Chuchli, v Řeporyjích je oprava mostku. Proč nejsou tyto opravy dokončené, aby se maximálně ulevilo dopravě v době, kdy začíná klíčová oprava Barrandovského mostu? Proč město nekomunikuje s ŘSD, které teď dělá nový povrch na křížení D5 s Karlovarskou, což je další problém v souvislosti s plánovanou opravou mostu?”
Pražská ODS i jednotlivé městské části už v minulosti opakovaně navrhovaly zřízení dopravního koordinátora staveb a uzavírek. To ovšem radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) opakovaně odmítl s tím, že odpovědnost za městské investice v dopravě má on sám.
„Proběhly dvě schůzky s vedením města, v březnu jsme se dozvěděli, z čeho byl most postavený a 26. dubna, těsně před zahájením opravy, kudy povedou objízdné trasy. S nimi se už ale nedalo udělat nic, přitom městské části měly mnoho nápadů na jejich zlepšení, protože nejlépe znají dopravní problematiku v dané oblasti,” říká Vodrážka. Bohužel, na tuto koordinační a komunikační neschopnost vedení Prahy teď doplatí občané Prahy. A nebude to poprvé, vzpomeňme na nechvalně proslulé opravy např. Koněvovy ulice či v okolí nákupního centra Letňany. Tam zcela nelogické kroky při uzavírkách způsobily totální kolaps.
Obdobná situace je i při přípravě klíčových staveb jako je Pražský okruh, kde se vedení města za 4 roky posunulo jen minimálně, nevykupuje pozemky atd. Chlubí se výstavbou metra D, které se začalo plánovat za vlády ODS, stejně jako všechny důležité infrastrukturní stavby. Oni jen přišli k připraveným projektům, ale sami nic nepřipravili.