DomůKomentářeVeřejné peníze pro svoji propagaci kromě Schillerové používala i ministryně Dostálová

Veřejné peníze pro svoji propagaci kromě Schillerové používala i ministryně Dostálová

-

V poslední době se řeší miliony prostředků Ministerstva financí, které využila bývalá ministryně Alena Schillerová pro platbu za pořízení fotografií, které z velké části sloužili primárně k její osobní propagaci. Již v říjnu 2020 jsem upozornil na obdobný případ na Ministerstvu pro místní rozvoj. Tehdejší ministryně Klára Dostálová si nechala platit z veřejných peněz ministerstva reklamu na svém politickém facebookovém profilu. Za reklamy související s agendou ministerstva vydalo ministerstvo téměř 200 tisíc korun, jak uvádí nyní Deník N.

Klára Dostálova již v té době byla kandidátkou hnutí ANO v krajských volbách. Ministerstvo sice platilo reklamu na 15 příspěvků ministryně, které souvisely s prací ministerstva, ale současně s tím pomáhalo budovat ministryni profil a zvyšovat mu reklamou počet sledujících. Nejednalo se přitom o oficiální profil pod správou ministerstva, jako tomu je například v případě profilu POTUS (President Of The United States), který spravuje Bílý dům a přechází vždy na nového prezidenta. Politický facebookový účet ministryně Dostálové naopak po odchodu z úřadu zůstal ministryni i s novými sledujícími, které získala pomocí peněz všech daňových poplatníků.

Problematiku má v České republice řešit Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí, kde na můj příspěvek reagoval člen úřadu Jan Outlý, který odkázal na web Pravidlakampane.cz a příspěvek, kde za určitých podmínek považoval praxi za přípustnou.

Osobně mám za to, že se jedná o špatný výklad a nebezpečný precedens. Ministerstvo má platit reklamu pouze na profilech, které plně ovládá a které zůstávají i po odchodu ministryně Ministerstvu. Platit reklamu na osobních politických profilech z veřejných peněz ministerstva je ukázkou nekalé politické podpory a narušení demokratické soutěže politických stran a hnutí, která v konečném důsledků může vést k úplnému ohýbání zákona, jako se tomu děje v Maďarsku. Ministryně Dostálová nyní profil, který získal velkou část sledujících pomocí reklamy za peníze daňových poplatníků, využívá pro politickou propagaci sebe i hnutí ANO.

Doufám, že Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí svůj výklad změní nebo bude muset dojít k upřesnění zákona.

Přidejte si ParlamentníZprávy.cz ke svým zdrojům na Seznam.cz nebo Google News.

Tomáš Martínek
Tomáš Martínekhttps://www.tomas-martinek.eu
2017-2021 poslanec Parlamentu České republiky, podnikatel, univerzitní lektor